Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 25 april 2011 20:49

Ja så äntligen kommer bilderna ni fått vänta på!

Valparna har fått testa äta vanlig välling för att vänja sig vid att äta ur fat, de älskade det, de hade välling överallt!



Aussiefield´s Ruby Caramel

   



Aussiefield´s Hersheys kisses

      


Aussiefield´s Five star hazelnut

     

 

Aussiefield´s Cadbury Mr Big

 


Aussiefield´s Galaxy Bubbles    Z 


Aussiefield´s Milky Way     


Aussiefield´s Baby Ruth       


Så det var alla 7 för denna gången!


Ha en bra kväll!

/Emma

Av Emma - 24 april 2011 21:18

Ja tyvärr får ni vänta till imorgon med bilderna eftersom kamerans batteri tog slut mitt i allt, och det sitter nu på laddning.... Men imorgon får ni bilder på de små som numera börjar bli stora!


Så håll ut mina vänner det kommer!


/Emma


Av Emma - 24 april 2011 14:44

Valparna växer så det knakar, snart skall de få provsmaka valpmaten, alla har öppnat sina ögon och går runt relativt bra i lådan!


Registreringspappren är klara på dem och skall hämtas ut i nästa vecka, det gick undan, ny valphage beställd och levereras i nästa vecka, skönt, för snart tar de sig ur valplådan känns det som....


Ja annars händer inte mycket, förrutom att man nästan hamnade i slagsmål på långfredagen.... - med en jä-la TJÄDERTUPP. vad har den i min trädgård att göra??? Tror inte att hissen gick inte ända upp hos farbror Fågel, efter min incident med tjädertuppen började jag fundera vad folk menade med att det är lugnt och skönt på landet...???


I stan antar jag att man inte måste slåss med tjädertuppar för att få gräva klart sin grusgång på tomten, tror inte heller man behöver stå ut med stora älgar som står och trycker vid ens brevlåda... Nä det är nog lugnare i stan eller???

Haha, nä skulle aldrig lämna min idyll på landet inte ens om jag fick en invasion av korkade tjädertuppar... Gilla läget??!!


Bilder på valparna kommer under kvällen!


Kram på er alla!


/Emma

Av Emma - 20 april 2011 17:02

Tjenixen, nu kommer foto på Mr Big som snart öppnat sina ögon helt, och så givetvis en liten film på dem alla... Titta och njut!


 

It´s movietime....


 

Ha en bra kväll!


/Emma  

Av Emma - 18 april 2011 21:24

Här kommer lite bilder...


Baby Ruth

   


Milky Way

   


Galaxy Bubbles

   


Cadbury Mr Big

   


Five star Hazelnut

   


Hersheys kisses

   


Ruby Caramel

   


Ha en toppenbra måndagskväll!

/Emma


Av Emma - 18 april 2011 17:22

Ja nu ni ska jag berätta för er att det händer saker i valplådan, idag har första valpen börjat öppna sina ögon...


Det är Mr Big som börjat öppna dem, så snart så kommer de andra att följa efter!


I övrigt är det full rulle på dem, en del av dem tar små staplande steg redan och har gjort i någon/några dagar!

Och klorna har vi klippt idag igen, växer som ogräs på de små, det är ju ett antal klor att klippa vill jag lova!


Nu är papper inskickat för att deras stamtavlor skall bli klara, mappar är införskaffat, nu ska bara jag lägga ner tid och göra iordning deras mappar tills de ska flytta, tänkte vara ute i god tid, så man inte behöver stressa sista veckan som de är här!


Ha en toppenkväll på er!


/Emma

Av Emma - 16 april 2011 11:43

Nu ÄNTLIGEN.... kommer bilderna NI väntat på, ni får ursäkta att det dröjt någon dag, men det var så mycket igår så det hanns liksom inte med att fota och lägga ut!


Men här är de nu och även vad de kommer att heta i stamtavlan!


De är i ordningen som de föddes!



Aussiefield´s Baby Ruth

   


Aussiefield´s Milky Way

   


Aussiefield´s Galaxy Bubbles

 



Aussiefield´s Cadbury Mr Big

   


Aussiefield´s Five star Hazelnut

   


Aussiefield´s Hersheys kisses

   


Aussiefield´s Ruby Caramel

     


Ja nu är de nästan 1,5 vecka gamla och de växer så det knakar, alla har de dubblat sin vikt sen de föddes! Tiden flyger fram och snart så har de öppnat ögonen, börjat springa runt i valplådan osv...


Ja och snart är vi vid den tidpunkten då det är dags för första valpköparen att besöka valplådan! Tiden går fortare än man tror...


Kram alla!

/Emma

Av Emma - 14 april 2011 11:34


Nu är det klart vad de små ska heta i pappret!

Jag fick en snilleblixt en kväll när jag skulle lägga mig, och temat var choklad från USA främst. Och det kändes som ett passande tema på denna bruna kullen!


*Aussiefield´s Ruby Caramel

*Aussiefield´s Milky Way

*Aussiefield´s Galaxy Bubbles

*Aussiefield´s Cadbury Mr Big

*Aussiefield´s Hersheys kiss

*Aussiefield´s Baby Ruth

*Aussiefield´s Five star Hazelnut


Bilder kommer imorgon, då jag inte hunnit med att fota de små idag!

Då får ni namn på respektive valp med!


/Emma



Presentation


LillaClura bloggen kommer handla om mig Emma & om hundträning med min BC Clura i första hand, men även lite annat smått å gott!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Skriv en rad:


Ovido - Quiz & Flashcards