Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Påsk med oinbjudna fjäderfän och valpuppdatering!

Av Emma - 24 april 2011 14:44

Valparna växer så det knakar, snart skall de få provsmaka valpmaten, alla har öppnat sina ögon och går runt relativt bra i lådan!


Registreringspappren är klara på dem och skall hämtas ut i nästa vecka, det gick undan, ny valphage beställd och levereras i nästa vecka, skönt, för snart tar de sig ur valplådan känns det som....


Ja annars händer inte mycket, förrutom att man nästan hamnade i slagsmål på långfredagen.... - med en jä-la TJÄDERTUPP. vad har den i min trädgård att göra??? Tror inte att hissen gick inte ända upp hos farbror Fågel, efter min incident med tjädertuppen började jag fundera vad folk menade med att det är lugnt och skönt på landet...???


I stan antar jag att man inte måste slåss med tjädertuppar för att få gräva klart sin grusgång på tomten, tror inte heller man behöver stå ut med stora älgar som står och trycker vid ens brevlåda... Nä det är nog lugnare i stan eller???

Haha, nä skulle aldrig lämna min idyll på landet inte ens om jag fick en invasion av korkade tjädertuppar... Gilla läget??!!


Bilder på valparna kommer under kvällen!


Kram på er alla!


/Emma

 
 
Amy

Amy

24 april 2011 16:34

Ja, tjädertuppar slipper vi här i storstán, men både rävar, kaniner, ugglor, rådjur o allehanda fåglar - vi har ett skat-, blåmes- och ett duvpar
som häckar på vår gård. Skönt att duvorna avstod
från vår markis på balkongen denna gång!!! Ser fram emot kvällningen! Glad fortsättning på påsken! Kram o tass!

http://URL

 
Ingen bild

marie@lovsjocamping.se

24 april 2011 21:22

nu längtar vi efter fler bilder och valpbesök i veckan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2013 14:42


Igår kväll vid kl 20 mötte jag upp Carro i Vebände Ridläger för att ha lite ridhusträning med hundarna! Kallt var det, men vilken lyx att kunna träna i ridhus! Jag hade tagit med mig hopphinder och slalom för att börja introducera för Clura, givetvis...

Av Emma - 11 mars 2013 07:01

Ja så var man här igen, lite visare och lite starkare får jag hoppas! Bloggen har fått byta namn eftersom vi inte längre kommer få följa Divas upptåg, då hon inte längre finns hos mig fysiskt... Men i mitt hjärta och själ lever hon vidare.... Ja...

Av Emma - 28 mars 2012 14:35

Livet är ibland oerhört orättvist på många sätt... Och efter idag så kommer inget någonsin bli som innan igen. Fick igår fatta ett hårt, tungt och oväntat beslut om att låta min underbara vän Diva få sluta sina dagar tillsammans med oss.   Och ...

Av Emma - 23 februari 2012 17:45

Hej allihop!   Nu är det ett tag sen man skrev något här, och det finns ju många anledningar till det. livet har kommit emellan är väl den främsta antar jag!   Men så till ämnet som detta inlägg ska handla om! Det är ju att sen sist så har ju...

Av Emma - 10 november 2011 15:31

Hej allihop!   Ja vad ska man säga förutom att jag varit URdålig på att uppdatera det sista, men det har haft sina anledningar... PGA alla tråkigheter som hänt med omplaceringar med mera, så har mina tankar på en fortsatt avel satts i rubbning....

Presentation


LillaClura bloggen kommer handla om mig Emma & om hundträning med min BC Clura i första hand, men även lite annat smått å gott!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Skriv en rad:


Ovido - Quiz & Flashcards