Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Omplacering & Valpar...

Av Emma - 23 februari 2012 17:45

Hej allihop!


Nu är det ett tag sen man skrev något här, och det finns ju många anledningar till det. livet har kommit emellan är väl den främsta antar jag!


Men så till ämnet som detta inlägg ska handla om! Det är ju att sen sist så har ju Castro blivit pappa till ytterligare en kull valpar, denna gången hos Karin Jönsson på kennel Bordweiler´s.  Å jag kan lova att det ryckte lite i valphjärtat när man var där och träffade godingarna för ett tag sen. Och inte smalt man mindre av att det fanns en liten Thriller kopia i valpkullen, aussien som en gång startade kärleken för rasen i mitt hjärta... Är ni intresserade av en valp ur den kullen så ta kontakt med Karin, eller med mig så förmedlar jag vidare till Karin.


Åh jag ska säga det att det är inte alltid man träffar något som har samma värderingar och synvinklar som en själv, men efter att ha hälsat på Karin och hennes underbara familj och fyrfota vänner så visste jag att här finns en livslång vänskap som skall vårdas. Många kramar till Karin och hennes underbara familj, hoppas att vi ses snart igen!


Så till det sista ämnet i detta inlägget:


Det är att efter noga övervägande så har jag valt att "släppa" valpen ur min senaste kull! Dvs vi har bestämt oss för att omplacera henne till rätt hem. Hon är en genomsnäll individ som fullkomligt älskar barn och människor.

Hon har en enorm energi som behöver få utlopp inom någon hundsport, såsom agility, lydnad, bruks eller vallning. Har ingen nytagen bild på henne, men skall fixa detta. Hon är redmerle, vit &tan och hon är i dagsläget 10 månader. Har ni rätt hem att erbjuda och är intresserade så tveka inte att höra av er! Vet ni någon som är intresserad så kan ni ju förmedla kontakten. Oseriösa gör sig icke besvär! Anledning av att vi kommit till detta beslut är för att min tid inte räcker till då jag redan har 2 hundar som tränas aktivt samt att familjen väntar tillökning och då kommer tiden inte finnas till min unghund... och då känns det mer rättvist mot henne att hitta rätt nu innan tiden sprungit iväg!



Ha en bra kväll!


Kram Emma




 
 
Malena & Annie

Malena & Annie

23 februari 2012 18:32

Tråkigt att läsa men åå så starkt!! Beundrar dig att du kan vara så stark! Jag lovar att hålla öronen öppna om det finns någon som kan ge din fina tjej ett bra och aktivt hem!

KRAM på er

http://valjelivet.se

 
Ingen bild

Helene

1 mars 2012 09:20

Hejsan ! Hur mår hon i väntans tider ???? Så spännande ..Vilket fint och välskrivet inlägg du har gjort. Jag är också så trött på all skit snack runt om. Är det aussie folket bara eller gäller det andra experter med ?
Min underbara lilla Zookie hoppar fortfarande på tre ben. Efter 21 röntgen bilder . ortopeder mm hittar de inget . Men det måste finnas nåt de missar . benet håller henne inte uppe . Nu går hon på DROGER i 14 dagar innan telefon kontakt ???? Hur kan de ge sej ???? Känns jätte ledsamt att det är lilla Bella som sitter där med ont i benet. Jag hörde hur något brast. Men det finns inga skelett skador. Ledband . korsband mm nej de ser inget. men jag hörde smällen iallafall...
Vore jätte kul att träffas snart igen Emma. Vill du och har tid kan ja styra bilen åt ditt håll nån gång.. Kram Helene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2013 14:42


Igår kväll vid kl 20 mötte jag upp Carro i Vebände Ridläger för att ha lite ridhusträning med hundarna! Kallt var det, men vilken lyx att kunna träna i ridhus! Jag hade tagit med mig hopphinder och slalom för att börja introducera för Clura, givetvis...

Av Emma - 11 mars 2013 07:01

Ja så var man här igen, lite visare och lite starkare får jag hoppas! Bloggen har fått byta namn eftersom vi inte längre kommer få följa Divas upptåg, då hon inte längre finns hos mig fysiskt... Men i mitt hjärta och själ lever hon vidare.... Ja...

Av Emma - 28 mars 2012 14:35

Livet är ibland oerhört orättvist på många sätt... Och efter idag så kommer inget någonsin bli som innan igen. Fick igår fatta ett hårt, tungt och oväntat beslut om att låta min underbara vän Diva få sluta sina dagar tillsammans med oss.   Och ...

Av Emma - 10 november 2011 15:31

Hej allihop!   Ja vad ska man säga förutom att jag varit URdålig på att uppdatera det sista, men det har haft sina anledningar... PGA alla tråkigheter som hänt med omplaceringar med mera, så har mina tankar på en fortsatt avel satts i rubbning....

Av Emma - 10 september 2011 17:14


Nu har vi hamnat i det läget att en av valparna från vår sista kull behöver ett nytt hem och det är i stort sett omgående... Han är 5 månader gammal...   Är ni intresserade eller vet någon som är det så tveka inte att höra av er till mig! 076-1...

Presentation


LillaClura bloggen kommer handla om mig Emma & om hundträning med min BC Clura i första hand, men även lite annat smått å gott!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Skriv en rad:


Ovido - Quiz & Flashcards