Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

namn bestämt och var de hamnar!

Av Emma - 25 maj 2011 23:08

Ja jag tänkte göra ett kort inlägg om var mina valpar hamnar runtom i sverige, närmre presentation kommer när valpköparna hämtat sina små stjärnor. Dessutom så har de små nu fått namn, och det är ju inte alltid lätt, jag har själv grunnat och funderat innan jag kom fram till vad vår nya lilla stjärna skall heta, valet av namn följer nedan:


Milky Way 

  flyttar till Karin & Birger med familj i Göteborg,

kommer där att kallas för LAJLA


Hersheys kisses 

flyttar till Marie & Stefan i Kristianstad, vet inte än vad hon kommer kallas


Galaxy Bubbles 

flyttar till Kristina i Malmö, kommer kallas GALAXY


Five star Hazelnut 

 flyttar till Amy med familj i Stockholm, tror han kommer kallas MUSCOT


Cadbury Mr big

 flyttar till Johan med familj i Romelanda (Göteborg), kommer kallas BALOO


Ruby Caramel

flyttar till Jonas & Marie i Eskilstuna, kommer kallas RUBY


Baby Ruth

 kommer att stanna hos oss på kennel Aussiefield´s,

hon kommer att kallas för LILITH




 
 
Helene

Helene

26 maj 2011 10:37

Fiiina verkligen fina choklad namn. Hitta på yes namn till mina 9 också tack... jag vet att en ska heta yessie iallafall efter pappa Yes

http://Aussiekullens kennel

 
Amy

Amy

27 maj 2011 08:51

Roligt att få veta vart raringarna hamnar och deras tilltalsnamn! Vår Hazelnut, tyckte vi var
en lite kryddstarkare nöt - därför Muskot, på engelska heter ju nöten Nutmeg - inte så fint namn tycker jag! Längtar så efter att "Musse" ska få komma hem till oss!!! Bonus också - han lekte
så snällt med en valp häromdagen, och lät honom
hänga i nosen utan att protestera!
Kram o tass!

http://URL

 
Ingen bild

Kristina Lindvall

27 maj 2011 16:27

Kul att få veta vart de små sötnosarna kommer att bo och vad de ska kallas! Nu är det ju inte alls långt kvar tills det är dags att hämta mitt lilla hjärta, jag längtar så enormt mycket!

Ha en trevlig helg!
och gosa lite med Galaxy och syskonen från mig:)

Kristina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2013 14:42


Igår kväll vid kl 20 mötte jag upp Carro i Vebände Ridläger för att ha lite ridhusträning med hundarna! Kallt var det, men vilken lyx att kunna träna i ridhus! Jag hade tagit med mig hopphinder och slalom för att börja introducera för Clura, givetvis...

Av Emma - 11 mars 2013 07:01

Ja så var man här igen, lite visare och lite starkare får jag hoppas! Bloggen har fått byta namn eftersom vi inte längre kommer få följa Divas upptåg, då hon inte längre finns hos mig fysiskt... Men i mitt hjärta och själ lever hon vidare.... Ja...

Av Emma - 28 mars 2012 14:35

Livet är ibland oerhört orättvist på många sätt... Och efter idag så kommer inget någonsin bli som innan igen. Fick igår fatta ett hårt, tungt och oväntat beslut om att låta min underbara vän Diva få sluta sina dagar tillsammans med oss.   Och ...

Av Emma - 23 februari 2012 17:45

Hej allihop!   Nu är det ett tag sen man skrev något här, och det finns ju många anledningar till det. livet har kommit emellan är väl den främsta antar jag!   Men så till ämnet som detta inlägg ska handla om! Det är ju att sen sist så har ju...

Av Emma - 10 november 2011 15:31

Hej allihop!   Ja vad ska man säga förutom att jag varit URdålig på att uppdatera det sista, men det har haft sina anledningar... PGA alla tråkigheter som hänt med omplaceringar med mera, så har mina tankar på en fortsatt avel satts i rubbning....

Presentation


LillaClura bloggen kommer handla om mig Emma & om hundträning med min BC Clura i första hand, men även lite annat smått å gott!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Skriv en rad:


Ovido - Quiz & Flashcards