Alla inlägg under november 2011

Av Emma - 10 november 2011 15:31

Hej allihop!


Ja vad ska man säga förutom att jag varit URdålig på att uppdatera det sista, men det har haft sina anledningar...

PGA alla tråkigheter som hänt med omplaceringar med mera, så har mina tankar på en fortsatt avel satts i rubbning... Jag blir dessutom både förbannad och ledsen när man hör på tjafset som nu finns inom vår ras, och att människor som kastar skit på andra tydligen är helt felfria!! Eller??


Jag finner det helt otroligt att folk som haft aussie i "1 vecka" verka tro att de helt plötsligt kan allt om denna ras och då ser det som en öppen måltavla att kasta skit på andra! GE ER! Vad hände med samarbete oss uppfödare emellan?? Vill vi inte alla rasens bästa, och om man nu vill det då ska man nog sluta snacka skit bakom ryggen på folk - jag hoppas att vissa människor känner sig träffade!!


Men vad vet jag som har haft Aussie i snart 14 år... Jag skall också säga att de hundar jag har, har valts ut med omsorg, då man blir mer och mer kräsen med åren! Jag är och har varit hur nöjd som helst med Aussien i alla mina år, men tjafset som nu finns i vår ras har seriöst fått mig att fundera på att byta ras... Tragiskt kan tyckas, men med allt jobb man lagt ner på sina och andras hundar under dessa år så är det på något vis inte värt det när en idiot dyker upp och förstör för oss andra...


Något att fundera på för alla kanske...


/Emma





Presentation


LillaClura bloggen kommer handla om mig Emma & om hundträning med min BC Clura i första hand, men även lite annat smått å gott!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Skriv en rad:


Ovido - Quiz & Flashcards