Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Livet går vidare i rasande fart...

Av Emma - 27 juni 2011 13:15

Ja vad ska man säga... Har inte hunnit blogga den sista tiden, men nu kommer ett inlägg.


Valparna har nu flyttat till sina nya hem, och det verkar som alla har funnit sig till rätta och uppfört sig exemplariskt! Livet här på landet går vidare i en ofattbar hastighet känns det som, vi har börjat måla huset i annan kulör, blir hur fint som helst... Jag har hunnit riva ut/ner hela vardagsrummet till bara skalet och dessutom hunnit bygga upp det igen till ett superbra resultat (nya väggar, nya innerdörrar, nymålat och nytapetserat och ett nytt golv... känns inte som ett gammalt hus längre utan som nytt! Idag väntar listerna på att få sättas upp... Så jag vet vad jag skall göra när jag slutarjobba i eftermiddag!


Diva och jag har börjat träna inför de kommande tävlingarna nu och försöker ligga i med träningen så vi når resultat! Lilith växe så det knakar och träningen med henne har börjat lite smått...


Till alla mina vänner och bekanta så har jag förövrigt bytt mobilnr, så ni kommer inte nå mig på det gamla längre... Hade ju ingen täckning hemma med det abonnemanget! Maila mig om ni vill ha det nya eller ring mig hem!



Kram alla!


/Emma, Castro, Diva & Lilith

 
 
Helene

Helene

29 juni 2011 08:57

Hej Emma! Allt väl i sommar värmen? jag har 2 Aussie valpar kvar . En hane och en tik. ifall du vet någon som är intresserad.
kom o hälsa på om du har tid. Här finns alltid mycket att se...och höra. Sen måste vi väl prata lite om vi hinner ha en kennelträff eller ej. kram Helene.

http://aussiekullens-beatrix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristina Lindvall

29 juni 2011 12:13

Vad duktiga ni är med huset, roligt sen när allt blir färdigt! Hoppas det går bra för dig och Diva på tävlingarna! Jag var nere på brukshundklubben med min kusin o hennes hundar häromdagen, Caesar sprang igenom tunnlarna raka som böjda hur lycklig somhelst. Tror han kommer gilla agility, det är mycket fart i honom!

Ha det så bra!
Kram Kristina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2013 14:42


Igår kväll vid kl 20 mötte jag upp Carro i Vebände Ridläger för att ha lite ridhusträning med hundarna! Kallt var det, men vilken lyx att kunna träna i ridhus! Jag hade tagit med mig hopphinder och slalom för att börja introducera för Clura, givetvis...

Av Emma - 11 mars 2013 07:01

Ja så var man här igen, lite visare och lite starkare får jag hoppas! Bloggen har fått byta namn eftersom vi inte längre kommer få följa Divas upptåg, då hon inte längre finns hos mig fysiskt... Men i mitt hjärta och själ lever hon vidare.... Ja...

Av Emma - 28 mars 2012 14:35

Livet är ibland oerhört orättvist på många sätt... Och efter idag så kommer inget någonsin bli som innan igen. Fick igår fatta ett hårt, tungt och oväntat beslut om att låta min underbara vän Diva få sluta sina dagar tillsammans med oss.   Och ...

Av Emma - 23 februari 2012 17:45

Hej allihop!   Nu är det ett tag sen man skrev något här, och det finns ju många anledningar till det. livet har kommit emellan är väl den främsta antar jag!   Men så till ämnet som detta inlägg ska handla om! Det är ju att sen sist så har ju...

Av Emma - 10 november 2011 15:31

Hej allihop!   Ja vad ska man säga förutom att jag varit URdålig på att uppdatera det sista, men det har haft sina anledningar... PGA alla tråkigheter som hänt med omplaceringar med mera, så har mina tankar på en fortsatt avel satts i rubbning....

Presentation


LillaClura bloggen kommer handla om mig Emma & om hundträning med min BC Clura i första hand, men även lite annat smått å gott!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Skriv en rad:


Ovido - Quiz & Flashcards