Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Emma - 13 mars 2013 14:42

Igår kväll vid kl 20 mötte jag upp Carro i Vebände Ridläger för att ha lite ridhusträning med hundarna! Kallt var det, men vilken lyx att kunna träna i ridhus! Jag hade tagit med mig hopphinder och slalom för att börja introducera för Clura, givetvis valde jag hinder av typen som skall stickas ner i backen för att de tar mindre plats i bilen. Men som jag misstänkte gick det inte få ner dem i backen i ridhuset eftersom det var fruset en liten bit ner där med! Så vi improviserade med att sätta koner som infångare och lägga hinderpinnarna på marken. Bara för att Clura skulle få öva på detta lite!


Clura skötte sig utmärkt i ridhuset, det var hennes första gång i ridhus och att träna ihop med Carros hundar, men hon fokuserade fint och gjorde det som jag begärde av henne! Duktiga lilla hund!


Jag körde några framåtsändande genom våra improviserade infångare, samt tränade en del fotgående. Mycket nöjd med kvällsträningen och lilla Cluras insats! Här kommer ett videoklipp på lite av träningen från igår, ursäkta att texten försvinner snabbt i slutet (ny på redigera filmerna).


Ha en bra dag!


/Emma



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


LillaClura bloggen kommer handla om mig Emma & om hundträning med min BC Clura i första hand, men även lite annat smått å gott!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Skriv en rad:


Ovido - Quiz & Flashcards